דברים שצריך לדעת על החזר מס הכנסה משנה קודמת

מעוניינים לדעת כיצד ניתן לקבל כספי מיסים שנגבו מכם בשנה הקודמת? אם אתם עובדים ובוודאי אם יש לכם מספר משרות, הסיטואציה הזו מוכרת לכם היטב: פקיד השומה או אתר האינטרנט האוטומטי של רשות המיסים פשוט מורידים 10-20% מס הכנסה על כל משרה שנייה, כשהאחוזים תופחים ככל שיש יותר משרות והן רשומות בשורות התחתונות של טופס תיאום מס. בפועל, המסמך הזה אינו רלוונטי ובוודאי שאינו חוקי כל ימות השנה. הוא מצביע על ניכוי מס במקור בהינתן שהרווח שלכם מכל משרה הוא תלושי המשכורת שנובאו בתיאום. אבל מה תעשו אם ישלמו לכם פחות מכך? ולא פחות חשוב: מה תעשו אם במהלך השנה תמצאו עבודה שמשלמים בה אלפי שקלים יותר מהנוכחית ועדיין תישארו בה? לא תוכלו לרשום את העבודה הרווחית יותר כמעסיק עיקרי. המשמעות: מאות רבות עד אלפים בודדים של שקלים מס בכל חודש. על כל אלו רשות המיסים נותנת את הדין בשנה העוקבת ומזכה חשבונות שהיו בגבייה עודפת.

יש למלא שאלון החזר מס

במילוי שאלון החזר המס אתם תישאלו על תלושי המשכורת שלכם, כמה הרווחתם ברוטו ומה נשאר לכם בנטו לפני ואחרי ניכוי מס הכנסה ואת מס ההכנסה שנוכה בכל תלוש. ממשק החישוב של רשות המיסים יוכל לחשב עבורכם כמה הרשות חייבת לשלם במידה והמיסים שהפרשתם היו רבים מדי. ניתן לעבור את התהליך אצל יועץ המתמחה בתחום החזר מס הכנסה ולחסוך דקות רבות של פרוצדורה עם שאלון מס הכנסה של רשות המיסים.

הכסף יועבר לחשבונכם על פי אישור רשות המיסים

במידה ונמצאתם בגבייה עודפת, תעביר רשות המיסים את הכסף לחשבון. יישלח לבתיכם מכתב עם רקע כחול (בשונה ממכתב אדום שמביע חוב בדרך כלל) בו יהיה נקוב סכום ההחזר וחשבון הבנק הנכון לאימות. במידה והשתנה לכם חשבון הבנק ניתן לעדכן את יועץ המס המייצג שלכם או להיכנס לאתר אשות המיסים ולעדכן שם. הכסף יועבר לשם ימים ספורים לאחר קבלת המכתב. חשוב לעבוד עם יועץ מס על מנת לפשט תהליכים ולדאוג להחזרים מהירים עם מינימום פרוצדורה על מנת להבטיח החזר מס הכנסה מהיר וללא עיכובים.