החלמה אחרי ניתוח הגדלת חזה

הגשמת את החלום שתמיד חלמת ועברת ניתוח הגדלת חזה? מזל טוב! סביר להניח שכעת, לאחר הניתוח עדיין תחושי בכאבים אך הם ילכו ויפחתו עם הזמן. ביומיים הראשונים הכאבים יפחתו בהדרגה אך עדיין תרגישי כאבים קלים במיוחד בעת הרמת הידיים. לאחר מכן בתוך השבועיים – שלושה הראשונים לאחר ניתוח הגדלת חזה את עשויה לחוש תחושה מוזרה בחזה וייתכן כי אזורים מסוימים בחזה שלך לא יורגשו (כמו לאחר הרדמה) ולא יקבלו גירוי אך התחושה תחזור לא לאט עם הזמן.

הימים הראשונים

אם בתום הניתוח חבשו לך את האזור, אל תכנסי להתקלח לפני שיסירו ממך את התחבושות. מקסימום 3-4 ימים תתקלחי בשיטה הישנה של שטיפת אזורים מסוימים במים וסבון ותו לא.  לעומת זאת, אם בתום הניתוח הלבישו לך חזייה תוכלי להסיר אותה בכדי להתקלח ומיד לאחר המקלחת ללבוש אותה בחזרה. מומלץ לרכוש חזייה נוספת כי זו של אחרי הניתוח תהיה מלאה בדם והפרשות.

השבועיים הראשונים

בשבועיים הראשונים לאחר ניתוח הגדלת חזה מאוד לא מומלץ לקיים יחסי מין, ואף לאחר מכן בקשי מבן זוגך להיות עדין ומתחשב במצבך הגופני, ואם את חש בכאב בתנוחה מסוימת החליפי אותה ואל תישארי כך. שוב, הכול תלוי בתחושה שלך, יש נשים המדווחות על כך שהן לא חשות בשום כאב כלל עוד מהשבוע הראשון. אם גם לאחר שבועיים את עדיין לא מוכנה ליחסי מין, אל תעשי זאת, קחי בחשבון כי זהו סיכון שעלול לגרום לך כאב וסבל ואף נזק גופני.

לאחר ניתוח הגדלת חזה מומלץ לקחת חופשת מחלה של שבוע לפחות, ולהתכונן לכאבי שרירים ותחושת כבדות הנובעים מהמשקל החדש שהגוף שלך נושא עימו. לאחר תקופת ההחלמה תחזרי לעצמך לאט לאט ובהדרגה, ולאחר מספר חודשים תרגישי בשינוי משמעותי, התחושה תחזור לחזה ותוכלי להיות חופשייה לעשות כרצונך.

אם את חשה בכאבים פתאומיים, בתזוזות מוזרות או כל דבר אחר פני למרפאה שבה ביצעת את הניתוח ובקשי שיבדקו אותך ויאשרו שאותו ניתוח הגדלת חזה שביצעת עבר בהצלחה, הכול תקין ואין תקלה או קריעה של השתל. אם אכן שתל נקרע יאלצו להוציאו ולהחליפו בחדש.