כל מה שחשוב לדעת על רואה חשבון

רואה חשבון הוא בעל תואר אוניברסיטאי שלמד את כל מקצועות ראיית החשבון, עבר את מבחני ההסמכה של מועצת רואי החשבון בישראל וקיבל רשיון לעסוק במקצועו. לאחר המבחנים רואה חשבון צריך לעבור תקופת התמחות של שנתיים במשרד רואה חשבון. הוא עוסק בתחומים של דוחות כספיים, ביקורות חשבונאיות, חשבונאות, מסים, מימון ועוד. חלקם עובדים במשרדים גדולים של רואי חשבון ואחרים במשרדים פרטיים. יש רואי חשבון העובדים בחברות גדולות כחשבים ומנהלי כספים, כלכלנים, יועצים ובתפקידים שונים במשרדי מס הכנסה.

 

התמחות רואה חשבון

עם העמידה במבחנים יכול רואה חשבון ברמת גן, ובכלל, להחליט על תחום התמחות לפי תחום העניין שלו. במקרים רבים תחום זה יקבע את המשך דרכו. הוא יכול לבחור להתמחות בביקורת חברות, מיסוי, יעוץ כלכלי, ביקורת מערכות מידע ממוחשבות, ביקורות פנימיות, ביקורת חברות פרטיות, יעוץ מס, יעוץ כלכלי ועוד.

 

לשכת רואי החשבון

כל רואה חשבון בישראל חבר בלשכת רואי החשבון המספקת מטריה מקצועית לחברים בה. היא קובעת נורמות של המקצוע וגם מעורבת במהלכים הכלכלים במשק הישראלי. היא מפרסמת תקנים בתחום הביקורת, מעורבת בחקיקת מסים, ונמצאת בקשרי עבודה עם המפקח על הבנקים, המפקח על הביטוח ומוסדות שונים כגון מוסדות להשכלה גבוהה. הלשכה עובדת בשיתוף עם רשות ניירות ערך, עם חברות הביטוח וגורמים כלכליים אחרים במשק.

 

מידע והשתלמויות

לשכת רואי החשבון עורכת השתלמויות עבור כל רואה חשבון המעוניין להעמיק את ידיעותיו בתחומים שונים. כמו כן היא מוציאה ירחון מקצועי בשם "רואה החשבון" שבו מתפרסם מידע רב על המקצוע, היא מפרסמת ידיעונים, חוזרים וספרות מקצועית בנוסף לימי עיון וכנסים לחבריה.

 

רואה חשבון לעסק קטן

ישנם משרדי רואי חשבון גדולים וקטנים והם יכולים לתת שירות לכל עסק לפי תחום ההתמחות שלהם. לעסקים קטנים משרד רואה חשבון במרכז יכול לתת כל שירות החל מהנהלת חשבונות, דרך הגשת דוחות פיננסים, קשר עם הרשויות ועוד. אפילו במקרה של קבלת ירושה לאחר פינוי ירושה ניתן לקבל יעוץ כלכלי על נושאי מיסוי הקשורים לירושות. בנוסף הם מיצגים את העסק מול רשויות המס, מגישים מאזנים ועוסקים ביעוץ כלכלי לגבי פעילות העסק.