מה הם לימודי אבטחת מידע?

לימודי אבטחת מידע הוא תחום מחקר מקיף ורחב העוסק בהגנה על מערכות ממוחשבות מפני פעולות זדוניות העלולות להתבצע על-ידי גורמים שונים המומחים למתקפות סייבר והאקינג.

אנשי מקצוע המיומנים ומוכשרים לאבטחת מידע, הינם חלק חיוני ובלתי נפרד ביצירתו של ערך הרמטי להגנה על מידע דיגיטלי ונתונים קריטיים מפני גניבה או אבדן. זה נכון במיוחד עבור תעשיות המטפלות בנתונים רגישים כמו שירותי בריאות ופיננסים. אך גם עבור חברות המספקות מנעד רחב של שירותים נוספים ושעלולות להינזק קשות כתוצאה מפעולות האקינג. ניתן ללמוד לימודי אבטחת מידע כתכנית עצמאית לקורס מקצועי או כחלק מתכנית רחבה יותר למדעי המחשב, וזאת במסגרת לימודי תואר ראשון.

מה היא אבטחת מידע?

לימודי אבטחת מידע הוא תחום לימודי העוסק בהגנה על מידע ונתונים דרך מגוון רחב של טכניקות ואמצעים טכנולוגיים שונים.

זוהי דיסציפלינה חשובה בעידן הדיגיטלי, שבו התקפות סייבר הופכות נפוצות יותר. ההערכה היא שיש יותר מ-3 מיליון התקפות סייבר מדי יום ומספר זה גדל עם הזמן.

במדינת ישראל, מרביתנו רגילים להביט אל עבר זירות הקרב הקלאסיות. ועם זאת, מתחת לפני השטח ישנה זירה שוקקת ובועטת המתרחשת במרחב הדיגיטלי.

גורמים פרטיים המבקשים להזיק לשגרת החיים בישראל, וכן גורמים המתופעלים על-ידי משטרים העוינים את ישראל, עושים מאמצים רבים כדי לפרוץ למערכות מחשב שונות בישראל. הידעתם כי מערכות המים בישראל נשלטות על-ידי בקרה ממוחשבת? כמוהן גם החשמל? ניתן רק לשער מה יעלה בגורלם של אלו, אם רק יוכלו ההאקרים להניח את ידיהם על היכולת לנהל זאת.

עיקרי תכנית הלימוד

תחום לימודי אבטחת מידע הוא ענף במדעי המחשב המתמקד בהגנה על נתונים אלקטרוניים.

אין מדובר אך ורק בהגנה מפני התקפות סייבר, אלא גם על אבטחת מערכות מפני טעויות אנוש וסוגים אחרים של פרצות אבטחה שונות העלולות להתרחש. כך למשל, גישתם של גורמים לא מורשים בחברה אל נתונים כאלו ואחרים, הרי שהיא איננה דבר שניתן לקבלו.

זה הוביל לעלייה בביקוש לאנשי מקצוע שיכולים לטפל בבעיות אבטחת מידע בארגונים.

כיום ניתן למצוא מגוון מכללות המכשירות את בוגריהן כאנשי אבטחת מידע מן השורה הראשונה. בחיפושכם אחר מכללה מומלצת, בקרו באתר מכללת סלע.