שאלות ותשובות על בחירת יום עיון לחשבי שכר

יום עיון לחשבי שכר הוא יום לימוד שנדרש על ידי לשכת רואי החשבון עבור כל חשב שכר לשמירה על תעודת הכשרתו. על חשב השכר לעבור 3 ימי עיון בהיקף של 15 שעות לימוד בשנה. כיצד מומלץ לבחור את המסגרת בה תסדירו ימי עיון לחשבי שכר? האם היא חייבת להיות המסגרת בה הוכשרתם לקורס? ואם לא, כיצד מומלץ לבחור את מקום הלימוד החדש? כל מה שרציתם לדעת – במקבץ ה- FAQ שלפניכם.

כיצד מומלץ לבחור במסגרת ליום העיון?

חשוב לבדוק שכל הנושאים שלמדתם ייכללו בתוכנית, ובמידה וזיהיתם שלא כך הדבר, יש לברר מדוע. זה צפוי לקרות בשל כך שלא פורסמה תקנה חדשה המצריכה לימוד של אותו נושא. לדוגמה, אם נושאי הלימוד יהיו ביטוח לאומי ומבנה תיק הניכויים, ולא ייכללו נושאים כמו הבראה ומס הכנסה, ככל הנראה הוכנסו שינויי תקנות רק ב- 2 הראשונים. כמובן שיש לברר זאת מול ההנהלה של הקורס. ימי עיון לחשבי שכר מומלץ לבחור כמה שיותר קרוב למקום מגוריכם או עבודתכם כדי להימנע מנסיעות ארוכות. מומלץ לבדוק, במידה ונתקלתם בפרסום על לימוד בעיר מסוימת המרוחקת מכם, אם החברה מיישמת יום עיון גם בעיר הקרובה אליכם.

מה חשוב לבדוק לגבי אופן הלימוד ביום העיון?

מומלץ לוודא שנושאי הלימוד הצפויים יכונסו בסילבוס עם שעות מוגדרות מראש, עם הפסקות בין לבין ועם מרווחי זמן יעילים מחד ונוחים מאידך. ימי עיון לחשבי שכר מצריכים הפרדה ברורה בין נושאי הלימוד על מנת שכל מה שחשוב יועבר אליכם בבירור וללא עומס מידע.

מהם תנאי ההתקשרות שמומלץ לבדוק מול ההנהלה?

בעיקרון, כפי שהסברנו לכם בפתיחה, אתם מחויבים ל- 15 שעות לימוד שנתיות כדי לשמר את התעודה. אנו ממליצים לכם לוודא כי ניתן לשלם על מחצית הזמן הנדרש, כלומר על לימוד בהיקף של 7.5 שעות, מחיר הנחה. בדרך זו אתם יכולים לשלם על 2 מתוך 3 ימי העיון מחיר מופחת מאשר לשלם מחיר מלא על 3 ימי עיון, ולחסוך מדי שנה מאות שקלים במצטבר. זכרו כי יום עיון לחשבי שכר זה כלי העבודה שלכם כחשבים, ולכן לצד המצוינות בלימודים, כדאי לוודא שהמסגרת בה אתם לומדים מספקת מחירים כלכליים.