שכירת רואה חשבון – משלמים בכדי להרוויח

תפקידו של רואה חשבון הינו לבצע ביקורת על דוחות של כספים ולתת חוות דעת מקצועית על אותם דוחות, בפועל רואה חשבון הוא אותו אדם אשר יספק לכם שירות מצויין בפתיחת תיק במס הכנסה, ניהולו, ייעוץ כלכלי שוטף בעת פתיחת עסק, חזון כלכלי עתידי, הגשת דו"ח שנתי וכו'. ככל שהעסק שלכם יותר גדול ההכנסות בו יותר גדולות כך יהיה לכם יותר צורך באדם אשר ינהל עבורכם את הדוחות, לעיתים קרובות אנשים ממש הולכים לאיבוד ולא יודעים מימינם ומשמאלם בעת מעבר על דוחות כספיים, רואה חשבון ידווח עבורכם בסוף שנת מס על הוצאות והכנסות ויקבל עבורכם את החזרי המס להם אתם ראויים.

מתי פונים לרואה חשבון?

לעיתים בעליהם של עסקים קטנים כגדולים פונים למשרד רואי חשבון מוסמך בכדי לקבל חוות דעת מקצועית על נושא כלכלי כלשהו, חוות דעת של רואה חשבון הינה נחשבת לעדות מומחה הן לרשות המיסים והן לבתי המשפט, חוות דעת של רואה חשבון נעשית בנושאים כלכליים כמוהערכת שווי של נזק, חלוקת תכולה בעת פינוי ירושה בין היורשים יחד עם זאת רואה חשבון גם יהיה אחראי להעריך את שוויו של הרכוש. חישובי ריבית ופיצויים כאלו ואחרים בעיקר כאשר מדובר בשותפות עסקית אשר באה לקיצה ועוד.

מתי דורשות הרשויות מסמך של חוות דעת רואה חשבון?

לעיתים אדם אשר נכנס להליך משפטי מתבקש על ידי הרשויות להמציא חוות דעת של רואה חשבון במרכז, ובכלל,  מוסמך, בכדי להיות מיוצג כראוי בבית המשפט. חוות דעת זו תבהר את העיניינים בבית המשפט ותכניס להם תוקף. על כן חוות דעת כזו של רואה החשבון תשמש גם כן כעדות משפטית, הצד הנגדי לתביעה רשאי גם הוא להביא את רואה החשבון הנגדי אשר יעיד בחקירה הנגדית. אי התייצבות של רואה החשבון לצורך חקירה כזו או אחרת עלול להביא לידי כך שחוות הדעת שלו תימחק כלא היתה. ניתן לקבל ייעוץ חינם על ידי רואי חשבון ומשרדי ראיית חשבון שונים, כדאי לפני כן לברר באילו תחומים עוסק אותו רואה החשבון אליו אתם מבקשים לפנות.